Piosenka i wiersz na marzec/ Sówki

Piosenka o pisankach wielkanocnych
(muz.: M. Stępień, sł.: M. Nawrocka)

(wersja wokalna)

(wersja instrumentalna)

1.Kolorowe mamy brzuszki: – palcem wskazują na brzuch;
w kropki, ciapki i kwiatuszki. – malują palcami na brzuchu różne wzory;
Ozdobimy wasze stoły – wyciągają dłonie przed siebie;
w dzień świąteczny, dzień wesoły. – obracają się wokół własnej osi.

Refren
Wielkanocna dziś Niedziela,
czas radości i wesela! – chwytają się za ręce i obracają się w kółku;
Wielkanocna dziś Niedziela
– czas wesela! – obracają się w drugą stronę;
Powtórzenie refrenu
Wielkanocna dziś Niedziela, –  wykonują trzy kroki do tyłu i klaszczą raz w ręce;
czas radości i wesela! – wykonują 3 kroki do przodu, uderzają dłońmi o dłonie partnera;
Wielkanocna dziś Niedziela – obracają się wokół własnej osi 4 krokami;
– czas wesela! – 3 razy uderzają o dłonie partnera.

2.Na serwetkach haftowanych,
rozkładamy się jak damy. – powoli rysują dłońmi koła przed sobą, równolegle do podłogi;
Wiosna w progu, – przykładają dłoń do czoła w geście wypatrywania w prawą stronę;
święta w progu, – wypatrują w lewa stronę;
my w koszyczku – wyciągają dłonie przed siebie;
– dzięki Bogu! – kładą dłoń na sercu.

Wiersz pt. Marzec
(Ludwik Wiszniewski)

Przyszedł dzisiaj marzec,
w białych chmurek tłumie,
chce pogodą rządzić,
lecz rządzić nie umie!
Pomaga mu zima
i wiosenka młoda.
Rano deszcz ze śniegiem,
w południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik,
że trudno wytrzymać.
Sama teraz nie wiem,
wiosna to czy zima?

Piosenka w j. angielskim – It Is Spring
(muz.: M. Konarski, sł.: N. Łasocha)

1.Wake up flowers!① Wake up trees!② (obudźcie się kwiaty, obudźcie się drzewa)
Wake up bears! ③ Wake up bees! ④ (obudźcie się niedźwiedzie, obudźcie się pszczoły)
It is spring, it is spring. (to jest wiosna)
Dance and sing, dance and sing! ⑤ (tańcz i śpiewaj)

2.Come on flowers!⑥ Come on trees! ⑦
Come on bears! ⑧ Come on bees! ⑨
It is spring, it is spring.
Dance and sing, dance and sing! ⑤

It Is Spring – zabawa ilustrująca treść piosenki, dzieci:

① zaciskają dłonie w pięści, a następnie powoli je otwierają;
② łączą dłonie nad głową, tworząc koronę drzew;
③ rozkładają ręce szeroko na boki;
④ trzepoczą lekko rękami jak skrzydełkami;
⑤ wstają i poruszają się po obwodzie koła, a następnym razem zatrzymują się;
⑥ kołyszą się na boki z dłońmi opartymi na biodrach;
⑦ kołyszą się na boki z dłońmi złączonymi nad głową;
⑧ unoszą ręce i stąpają w miejscu jak duże niedźwiedzie;
⑨ robią obrót w miejscu, machają dłońmi jak skrzydełkami.